חיות ואותיות הינו משחק הקלדה עיוורת לילדים, אשר גם מבוגרים משתמשים בו בהנאה, לאימון ולשיפור יכולת ההקלדה!
כל אצבע "אחראית" על כמה מקשים. במקום להשתמש בשתי אצבעות ולהריץ אותן הלוך ושוב על פני המקלדת, משתמשים בכל האצבעות.
את העבודה של שתי אצבעות, אנו עושים ביעילות עם 10 אצבעות.
נקודת המוצא נמצאת באותיות "ח" ו- "כ" אשר עליהן מניחים את האצבע המורה של כל יד, ולצידן את שאר האצבעות בצורה מסודרת לאורך השורה.
שימו לב שבמקשים של "ח" ושל "כ" יש בליטות קטנות אותן ניתן למשש. ניתן לחוש אותן באמצעות האצבע המורה של כל יד, וכך לדעת שהן מונחות במקום הנכון.
באופן זה, את המילה "לחש" למשל, נעשה באמצעות לחיצה עם האמה (האצבע האמצעית), ואז האצבע המורה שלידה, ואז הזרת של יד שמאל.
בעבר, אולי חלקנו זוכרים (בייחוד כל מי שלמד בשנות התשעים...), היינו משתמשים בתוכנה שנקראה "ארנבת - תוכנה ללימוד הקלדה עיוורת", או שהיו נרשמים לקורס ללימוד הקלדה.
סוד ההצלחה של "ארנבת" היה השילוב בין משחק לבין למידה. לאחר שהיינו לומדים ומתרגלים אותיות חדשות, היינו נכנסים ל"תחרות" עם הארנבת, ובאמצעות הקלדה מהירה ונכונה מנסים להשיג ולעקוף אותה.
כיום אין בנמצא אתרים רבים עם משחקי הקלדה עיוורת בעברית, ומנועי החיפוש ימצאו לנו ברוב המקרים רק משחקים בשפה האנגלית.
ב-"חיות ואותיות", אנו משלבים משחק עם למידה הדרגתית של האותיות. המשחק מלווה באיורים והסברים קצרים, המורים כיצד יש להניח את הידיים על המקלדת, ולשייך כל אות לאצבע הנכונה.
המפתח להצלחה במשחק הוא - לא למהר! קחו את הזמן. הדגש הוא על דיוק ולא על מהירות. אל תעשו מהר - תעשו נכון. זה בסדר אם לפעמים "נתקעים" ומנסים להיזכר מהי האצבע הנכונה עבור האות שרוצים להקליד. אל דאגה - המהירות כבר תגיע עם התרגול. בהבטחה!
השלב הראשון במשחק שלנו כולל רק את האותיות ח' ו- כ' וניתן לעבור אותו בקלות. צריך לעשות 30 הקשות נכונות (כולל הרווחים).
בשלב השני אנו מוסיפים את האות ל', ומקישים אותה באמצעות האמה. כעת זה נעשה קצת מבלבל יותר, אולם עדיין זה לא קשה, צריך פשוט יותר להתרכז.
בשלב השלישי אנו מוסיפים את האות ג'. כאן למעשה האתגר האמיתי מתחיל. מעכשיו צריכים להיות מרוכזים וממוקדים. המעבר משלוש אותיות לארבע הוא לא קל ומרגישים אותו. אל תישברו! אם תעברו בהצלחה את השלב השלישי, זה סימן שהבנתם את העיקרון ואתם מתחילים להפנים את השיטה. מי שעבר את השלב השלישי - יהיה מסוגל לעבור גם את הרביעי וכן הלאה.
חד משמעית - כן!
נכון שלא מדובר בלמידה קלה, כדי לזכור את מיקומם של כ- 29 מקשים (כולל אותיות סופיות, נקודה ופסיק) צריך לתרגל כמה פעמים, וצריכים להיות מרוכזים במטרה ונחושים, כי זה לא בא בקלות.
אז מדוע זה כל כך משתלם?
כי במקרה הפחות וטוב - רק תכפילו את מהירות ההקלדה שלכם. ובמקרים טובים יותר תקלידו מהר פי שלושה ואף יותר!
זאת ועוד, תקלידו בקלות רבה יותר כי לא תצטרכו יותר להביט במקלדת בזמן ההקלדה, והעיניים תהיינה חופשיות להביט במסך ולראות את הטקסט שאתם כותבים, או להביט בדף ממנו אתם מעתיקים. ההקלדה תיהפך לאוטומטית וקלה.
הקלידו לאט, בייחוד לקראת סוף כל שלב.
קנו חיות, בעיקר את התרנגול והחתול - הם מגינים מפני שגיאות! הצב יאפשר לכם לקחת הפסקות ארוכות יותר באמצע שלב. החיות האחרות יאפשרו לכם להרוויח יותר כסף, וכך תוכלו לקנות ולשדרג מוקדם יותר את התרנגול, החתול והצב. עוד מידע על החיות תוכלו למצוא באמצעות הכפתור "מידע" שיש ליד כל חיה.
המשחק נשמר אוטומטית בסיום כל שלב. שימו לב שבצד ימין למטה קיים התפריט "חזור אל שלב..." אשר יהיה פעיל החל מהשלב השני. כאשר אתם חוזרים לשחק שוב לאחר שעשיתם הפסקה, כדאי מאוד להשתמש בתפריט הזה ולהיזכר בשלבים הקודמים אותם עברתם. כדאי גם לתרגל אותם קצב שוב ולראות שאתם שולטים בשלבים אותם עברתם, לפני שמתקדמים הלאה.